Daarom is de kopregel van je LinkedIn profiel belangrijk

Daarom is de kopregel van je LinkedIn profiel belangrijk

De kopregel van je LinkedIn profiel. Dit is de regel die je op je profiel direct onder je foto ziet staan.
Dit is echter ook de regel die wordt gezien als je berichten deelt, als je in een zoekresultaat naar voren komt etc.
Wanneer je kernbegrippen gebruikt die een aantal keren op je profiel én in je kopregel terugkomen word je ook beter gevonden op LinkedIn.
Eigenlijk is deze kopregel een visitekaartje op zich.
Daarom is het belangrijk om deze regel goed te gebruiken.

Wat zet je dan neer in je kopregel?
Je functie, welk probleem je oplost, welk product of dienst je levert of dat je werkzoekend bent.
Gebruik vooral algemene benamingen zodat het voor een buitenstaander duidelijk is wat je doet.
Dit zorgt er ook voor dat je uit zoekresultaten naar boven komt wanneer er op algemene begrippen wordt gezocht.

Wat moet je niet doen?
Gebruik geen heel bedrijfsspecifieke functienamen of producten. Of te algemene benamingen als ‘ondernemer’ of ‘op zoek naar een uitdaging’
Dan ontstaat namelijk meteen de vraag wat je nou echt doet of levert of wat die uitdaging dan is. Dit is niet concreet genoeg.
Je bedrijfsnaam mag je uiteraard toevoegen maar je kunt er ook zeker voor kiezen om dit niet te doen. Wanneer het (nog) geen algemeen bekende naam is kun je de karakters wellicht beter gebruiken.

Wat doe je dan wel?
Wanneer je werkzoekend bent geef dan vooral zo concreet mogelijk aan wat je zoekt.
Bijv. ‘Beschikbaar voor een fulltime functie van medewerker debiteurenbeheer | regio groot Amsterdam’
Verkoop je promotieartikelen dan kun je dit ook heel concreet maken:
Bijv. ‘Verkoop van promotiemateriaal als drukwerk, pennen, textiel | alles met een logo’ etc
Standaard heb je 120 tekens die je kunt gebruiken maar in de app van LinkedIn zelfs nog wat meer. Maak hier gebruik van! En zet de belangrijkste begrippen vooraan in je kopregel omdat niet altijd de volledige zin zichtbaar is.

Je kopregel is slechts 1 onderdeel van je profiel. LinkedIn kent veel opties om je profiel te optimaliseren zodat je nog beter zichtbaar en vindbaar bent. Kijk goed welke opties er zijn en zet ze in. 

Wil jij als professional, ondernemer  of werkzoekende een goed profiel hebben? Wil je aan de slag met je profiel en zorgen dat jij en/of je bedrijf goed zichtbaar en vindbaar worden?
Neem dan contact met mij op!

Jolanda Pranger  |  jolanda@eerstegesprek.nl  |  06 – 14 23 29 56

.