‘Ik zoek een nieuwe uitdaging’

‘Ik zoek een nieuwe uitdaging’

‘Ik zoek een nieuwe uitdaging’.

Dit staat heel vaak in de kopregel van mensen op hun LinkedIn profiel. Je kopregel is de zin die direct onder je naam staat én ook de zin die bijvoorbeeld een recruiter te zien krijgt in een lijst met zoekresultaten.
Dan zegt het woord ‘uitdaging’ helemaal niets. Er wordt niet op gezocht en potentiële werkgevers weten zo nog niet wat je kunt en wat je precies zoekt.
Kortom; als je een LinkedIn profiel hebt (als je een nieuwe baan zoekt heb je deze natuurlijk!) zorg dan voor een goede kopregel.

Wanneer je bijvoorbeeld op zoek bent naar een administratieve functie met veel klantcontact vermeld dit dan:
‘Ervaren administratief medewerker beschikbaar voor een nieuwe functie met veel klantcontact’

Wanneer je op zoek bent naar een salesfunctie geef dan ook aan of dit binnen- of buitendienst kan zijn en eventueel in welk product.
Gebruik hiervoor ook gangbare benamingen zoals accountmanager, verkoper of salesmanager. Kijk dan ook zeker even bij de bedrijven waar je bijvoorbeeld wel zou willen werken welke functienaam zij gebruiken.

Vergeet niet dat werkgevers en recruiters zoeken op LinkedIn en zij jouw kopregel als eerste zien. Dan is het fijn en duidelijk om direct zichtbaar te hebben dat iemand beschikbaar is maar zeker ook op welk gebied. Wees daarom in deze regel al zo duidelijk mogelijk
Eigenlijk is deze kopregel al een hele beknopte omschrijving van hetgeen je zoekt.

Wanneer je een eigen bedrijf hebt of ZZP-er bent, is bovenstaande uiteraard ook van toepassing op je LinkedIn profiel. Wees ook dan duidelijk in wat je te bieden hebt. Noem jezelf niet ‘Social Media guru’ maar zet bijvoorbeeld neer ‘Ik ben specialist in het het maken van social media content voor het MKB’.

Natuurlijk kan ik je helpen met je kopregel en je volledige LinkedIn profiel om goed zichtbaar te worden. Neem hiervoor gerust contact met mij op.

Jolanda Pranger  |  jolanda@eerstegesprek.nl  |  06 – 14 23 29 56

.